Bottega Veneta Bottega Veneta
1 artikelBottega Veneta lanceerde in samenwerking met Coty haar eerste parfum in 2011. Het parfum wordt beschreven als een leerachtig en bloemig.
Tomas Maier, de creative director van het merk, beschrijft de inspiratie voor deze creatie als “Een oud huis in het prachtige landschap in de regio Veneto in Italië met glooiende groene heuvels. Ik stelde me een kamer voor met oude houten vloeren, bibliotheekwanden en met leer beklede boeken met de ramen wijd open, de wind die binnenkwam en gras, hooi, mos, in combinatie met tuinbloemen. Dat is waar we zijn begonnen.
De neus van de compositie is Michel Almairac van Robertet, die noten van Italiaanse bergamot, Braziliaanse roze peper, Indiase Sambac-jasmijn, eikenmos, patchouli en Indiase patchouli mengde met een duidelijk leerakkoord in het parcours van het parfum.
Het gezicht van de campagne is Nine d'Urso, de dochter van het Franse mode-icoon Inès de la Fressange en de Italiaanse kunsthandelaar Luigi d'Urso. De campagne werd gemaakt door Bruce Weber in Zuid-Florida.
tot wel 70%
voordelig
parfums
mogelijk
Keurmerk